10.02.18 15:50

Техогляд повертається: коли черкащанам доведеться перевіряти авто?



Техогляд повертається: коли черкащанам доведеться перевіряти авто?

 

Талончики під лобовим склом повертаються. У 2018 році в Україні збираються відновити обов’язковий техогляд автомобілів. Про це йдеться у законопроекті №7317, який покликаний привести норми вітчизняного законодавства до стандартів Євросоюзу.

На які зміни потрібно чекати водіям, з’ясовувало "Громадське.Черкаси".

У 2011 році Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень». Тоді назріла нагальна потреба скасувати бюрократичну, фінансово обтяжливу процедуру проходження державного технічного огляду. Принаймні для легкових автомобілів, що не використовуються у комерційній діяльності.

Як ішлося у пояснювальній записці, у більшості випадків (за оцінками експертів, близько 90 %) власники транспортних засобів отримували талон про проходження технічного огляду без здійснення перевірки, за допомогою налагоджених корупційних схем. Щороку обсяги таких неофіційних платежів становили близько мільярда гривень.

Разом із тим проведений МВС України аналіз причин аварійності на автошляхах України показав, що в теперішній ситуації дорожньо-транспортні пригоди здебільшого відбуваються не через неналежний технічний стан автомобілів, а з інших причин.

Основними причинами дорожньо-транспортних пригод у 2010 році були порушення правил маневрування (39,5 %), недотримання дистанції (20 %), перевищення швидкості руху (17,3 %), порушення правил проїзду перехресть (6,7 %), виїзд на смугу зустрічного руху (3 %), керування у нетверезому стані (2,5 %). Несправність же транспортних засобів зумовила менше 0,3 % аварій.

Наведене свідчило, що механізм обов’язкового технічного огляду всіх транспортних засобів, який є надзвичайно витратним і тривалим для автовласників (а щороку техогляд проходить понад 6 мільйонів транспортних засобів), безпосередньо не впливає на безпеку дорожнього руху.

Перезапуск техогляду

Про поверненя техогляду заговорили у 2017 році. Наразі у Верховній Раді за № 7317зареєстровано проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною.

Відповідно до нього, впроваджуватимуть техогляд поетапно. Першими під нововведення потраплять міжнародні пасажирські перевізники. З 1 липня 2018 року ці транспортні засоби зобов’язані обладнати пристроями для обмеження швидкості та цифровими тахографами. У 2019 році ці ж вимоги стосуватимуться і транспорту, що працює усередині країни. Легковим автомобілям, у разі ухвалення законопроекту №7317, техогляд знадобиться з 1 січня 2021 року.

«Технічна перевірка придатності комерційного транспорту, приватних автомобілів та мотоциклів здійснюватиметься з періодичністю від 4 до 1 року. До прикладу, для транспортних засобів, призначених для перевезення пасажирів із кількістю місць для сидіння понад дев’ять із місцем водія включно, – через один рік від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім – щорічно. А автомобілі, маса без навантаження яких не перевищує 400 кг, – через два роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім – кожні два роки», – пояснює заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.

Вартість проходження технічного огляду залежатиме від трудомісткості проведення випробувань, категорії та призначення транспортного засобу. Перевірка автівок здійснюватиметься пунктами технічного контролю незалежно від форми власності. Для цього вони повинні будуть мати відповідне обладнання, вимірювальну техніку, навчений персонал та відповідати вимогам так званої «доброї репутації».

Як зазначають у Міністерстві, аби уникнути ризику проявів корупції, під час проведення перевірок вивчатимуть досвід країн ЄС. Так, зокрема, підвищуватимуть вимоги до процедури перевірки та до тих, хто їх проводить, у посиленні нагляду за їхньою діяльністю з боку компетентних органів держави.

Схвалює повернення техогляду для автотранспорту співзасновник громадської організації «Vision Zero», експерт із безпеки доріг при Міністерстві інфраструктури України Віктор Загреба.

«Техогляд проводити потрібно хоча б тому, що це дозволяє дисциплінувати водіїв, аби вони стежили за станом своїх автомобілів. До того ж зараз чимало старих автівок завозять із Європи, у нас їздить все, що може, ще радянського виробництва. Що більше старих автомобілів на дорозі, то більша ймовірність, що їхній неналежний технічний стан може зробити свій внесок у ДТП або у тяжкість травми для пасажирів. Такі машини треба поступово забирати з дороги, тому що вони реально дуже небезпечні. До прикладу, та ж таки старенька «Лада» фактично не захищає пасажирів у разі аварії. Завдання техогляду – побачити і виявити автомобілі, які настільки застаріли, що у принципі їх пора уже списувати, розбирати на металобрухт»,  – каже Віктор Загреба.

На його думку, побороти корупцію у сфері техогляду допоможе відкритість даних.

«Якщо буде база даних і, до прикладу, поліція зупиняє автомобіль, який має візуальні несправності (не світить фара), то одразу піднімає інформацію, коли автівка проходила техогляд, у якому сервісному центрі, чи були схожі прецеденти. Тоді робиться перевірка і вживаються заходи щодо сервісного центру, це може бути навіть позбавлення ліцензії. Це, звісно, теорія», – додає співзасновник громадської організації «Vision Zero».

Як оглядають машини в ЄС?

Черкащанин Руслан Мартинов розповідає, що у Фінляднії техогляд (katsastus) старі машини проходять щорічно. Водію видають техпаспорт, де вказують короткі технічні характеристики авто, коли автівка проходила останній техогляд і коли потрібно пройти наступний.

«Техогляд здійснюють тільки сертифіковані станції. Їх достатньо, щоб можна було обрати собі найближчу географічно, чи таку, яка працює у вигідний час, чи таку, де стоять найкращі безкоштовні автомати з кавою, якими ви можете насолоджуватися, поки вашу автівку оглядають. Я обираю найвигіднішу з тих пропозицій, які пришлють мені на пошту. Завжди можна зекономити на якихось акціях. Ціна техогляду коливається від 20 до 50 євро. Плюс стільки ж коштує замір вихлопних газів, який ви можете пройти тут же або надати чек-роздруківку з будь-якої станції, де обслуговували свою машину. Якщо на техогляді виявляється якийсь значний недолік, водію дається місяць на його усунення. Протягом цього періоду ви повинні повторно приїхати на цю ж станцію, доплатити 20-25 євро за перевірку (перевіряють тільки ті недоліки, які були виявленні першого разу), отримати техпаспорт і рік сміливо користуватися автівкою. Незначні недоліки (наприклад, не світить лампочка в освітленні номерного знаку) вам вкажуть в техпаспорті і також дадуть термін від двох тижнів до місяця на їхнє усунення, але повторно приїжджати не потрібно», – розповідає Руслан Мартинов.

Про корупцію у Фінляндії черкащанин взагалі не чув, тому ймовірність «придбання» техогляду не коментує.

Над тим, що можна обхитрити систему, не задумуються і в іншій частині Європі – Іспанії. Там, розповідає Валентина Андрусь, усі послуги в будь-якій сфері обслуговування відбувається за законом і тільки так. «Нашим» людям, які звикли проблеми вирішувати швидко з мінімальними витратами часу і нервів за допомогою хабарів, дуже важко до цього звикнути і пристосуватися.

«Стосовно процедури проходження технічного огляду (ITV), то тут все просто і абсолютно не викликає ніяких труднощів. Оскільки станцій обслуговування не дуже багато, доводиться завчасно потурбуватися про техогляд і взяти талончик із зазначеним днем ​​і часом. Це можна зробити в інтернеті або по телефону. Приїхавши на станцію, оплачуєш послугу і береш лист проходження. На електронному табло спостерігаєш, коли підійде твоя черга. Сама процедура перевірки займає 20-30 хвилин. Якщо ніяких проблем не виявили, ти вільний. Якщо існують несправності – ремонтуй і приходь наступного разу. За цінами зовсім не затратно – від 30 до 90 € залежно від автомобіля. Буває, коли людина ввечері раптом з’ясовує, що післязавтра закінчується дія ТО, то можна приїхати і зайняти «живу чергу», але місця обмежені, і якщо пізно приїдеш, можеш поїхати ні з чим. Керувати машиною без талону можна, але без штрафу не обійдеться, камери на дорогах все фіксують», – зазначає Валентина Андрусь.

 

Читайте нас у Telegram-каналі. Там коротко і ясно.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть частину тексту і натисніть Ctrl+Enter
#техогляд #авто #перевірка

Останні новини

18 квітня 2024
Читайте нас у Telegram. Підписуйтесь на наш канал
20:36
У Тальному планують відкрити пам'ятну дошку полеглому воїну
19:15
На Черкащині опади перевищили до 70% місячної норми
18:01
У черкаському дендросквері зацвіла сакура (ФОТО)
17:27
Примарилося зґвалтування: у Черкасах пенсіонерка сплатить штраф за неправдивий виклик
16:38
У Черкасах виявили водія з ознаками сп’яніння
15:47
У Черкаському районі попрощалися із воїном
15:16
В одному із черкаських парків комунальники облаштували пандус
14:50
“Я просто в ах**: дорога на Черкащині вразила відому співачку
14:25
Потрапили під артилерійський удар: військовий звернувся до черкащан із проханням про допомогу
13:06
На Чорнобаївщині відкрили меморіальну дошку полеглому захиснику
12:59
Можливі підтоплення: на Черкащині прогнозують небезпечні гідрологічні явища
12:30
Черкаські богатирі достойно представили область на чемпіонаті України з пауерліфтингу
11:48
У Черкасах врятували двох більченят з ознаками отруєння
11:26
Легалізація вогнепальної зброї на Черкащині: які переваги та ризики
10:49
Рух транспорту через Канівську ГЕС на декілька днів буде частково перекрито
10:25
Один із черкаських ТРЦ"замінували"
09:58
На Черкащині на колінах провели загиблого воїна
09:03
У черкаському онкоцентрі готують спеціальний бункер
17 квітня 2024
20:20
У Черкасах шукали літнього чоловіка, який загубився
19:09
Жителя Уманщини засудили за неявку до ТЦК
18:09
В одному із мікрорайонів Черкас відсутнє електропостачання
17:18
Проведе дев'ять років за ґратами черкащанин, який пограбував неповнолітнього